Armine Harutyunyan ve doğallığın cazibesi

86 Okunma
 Gucci’nin dünya basınında geniş yer alan yeni yüzü Yerevan doğumlu Armine Harutyunyan, herkese güzellik kavramını bir kez daha sorgulatmayı başarırken “doğallığın cazibesi”ni de kanıtladı. Milano Moda Haftası kapsamında Gucci’nin düzenlediği defilede podyuma çıkan 23 yaşındaki Armine Harutyunyan’ın yüz hatları ve makyajsız hali mankenlerde aranan kusursuz güzellik tabusunu da bir bakıma yıkmış oldu. Harutyunyan’ın yüzünü çirkin bularak Gucci’nin yüzü olmasına karşı çıkanlara, karşıt fikirdeki insanlar güzelliğin göreceli bir kavram olduğunu belirterek ayrımcılık içeren görüşlere karşı sert tepkiler verdi. Sonuç olarak bu tartışmada en fazla kârlı çıkan ise Gucci olmuş oldu. Gucci’nin Harutyunyan’ın fiziği ve karakteristik yüzünden etkilenmesinin yanı sıra markanın basında sıkça yer almasını sağlamak için bu kararı aldığı ileri sürülüyor. Tabii hangi faktörlerin daha ağır bastığı bilinmez ama Gucci’nin güzellik kavramının beraberinde getirdiği ayrımcılığa da baş kaldırdığı söylenebilir. Markanın kreatif direktörü Alessandro Michele’in tabuları yıkmayı esas alan biri olması da Armine’yi tanımamıza vesile olan önemli etkenlerden biri.
 Bu yıl Gucci’nin tanıtım yüzü olan model Armine Harutyunyan aynı zamanda illüstratör ve grafik tasarımcısı. Dedesi Khachatur Azizyan ise Ermenistan’ın önde gelen ressamlarından biri. Modelin keşfedilme hikâyesi de tamamen tesadüf eseri gerçekleşmiş. Moda sektöründen bir ekibin Berlin’de konser izlemeye giden Armine’ye yaklaşarak iletişim bilgilerini istedikleri ileri sürülüyor.
 Sosyal medyayı da ikiye bölen model, aynı zamanda yeni bir tartışma açılmasına vesile oldu. Gucci’nin seçimiyle duruluk, sadelik ve doğallığın kazandığını belirtenler, “çirkin” ithamında bulunanları ayrımcılıkla suçluyor.
 Biz de bu olaydan bağımsız olarak Semiramis Pekkan’ın instagram hesabından paylaştığı bir cümlesiyle yazımızı sonlandıralım: “Bir insanın içi güzel olsun, dışını artık plastik cerrahlar hallediyor.”