Bercuhi Berberyan’dan tiyatro tarihine ışık tutan anılar

922 Okunma
 On parmağında on marifet olan yazarımız tiyatro sanatçısı Bercuhi Berberyan, BGST Yayınları’nın tiyatro/kültürel çoğulculuk dizisinden yeni çıkan “İster Ağla İster Gül: Sahne Tozlu Anılarım” kitabıyla ilgili Yesayan Salonu tarafından düzenlenen canlı yayında, kitabın editörü Duygu Dalyanoğlu’nun sorularını cevapladı. 1972- 2007 yılları arasında, otuz beş yıla yayılan bir dönemin ardından “Berberyan Kumpanyası” adı altında sahnelenen oyunlar hakkında önemli bilgiler aktaran Berberyan, yakın dönem Ermeni tiyatrosu tarihine de ışık tutmuş oldu.
 Samimi bir ortamda geçen söyleşi boyunca, Berberyan Kumpanyası oyuncuları, dansçıları, müzisyenleri, teknik ekibi, repertuar tercihleri ve ekibin özgün ya da uyarlama oyunları, seyirci profili gibi pek çok konuda anılar ve deneyimler paylaşıldı.
 Kitabı yazma fikrinin 10 sene öncesine dayandığını aktaran Bercuhi Berberyan, çok yakın arkadaşı Berç Noradunkyan’ın vefatının ardından tiyatro anılarını yazmaya karar veriyor. Ancak bu süreçte yönetmen Aram Gülyüz, kendi hayatını kaleme alması için teklifte bulununca, önceliği Aram Gülyüz’ün hayatını anlattığı kitaba veren Berberyan, Paros Yayıncılık tarafından basılan “Aram Gülyüz Yeşilçam’ın En Üretken Muzip Yönetmeni” başlıklı kitabın büyük bir beğeniyle karşılanmasının mutluluğunu yaşadığını söyledi. Bugün ise gecikmeli de olsa Ermeni tiyatrosu tarihine ışık tutan en kapsamlı kaynak olma niteliğindeki son çalışmasını bizlere sunabildiği için oldukça heyecanlı olduğunu belirtti.
 Tiyatroya büyük emek veren merhum eşi Arto Berberyan’ın çalışma disiplini üzerine eşsiz anılarını da paylaşan Bercuhi Berberyan, eşinin ölümünün ardından “Berberyan Kumpanyası” adı altında her kesim tarafından hayranlık uyandıran tiyatro oyunlarının yöneticiliğini üstlenmiş. Arto Berberyan’ın yazdığı “Kaç Kişot- Don Nazar”, Pierre Daninos’un “Hasaragyan Adında Biri” (adaptasyon) ve kendisinin kaleme aldığı “Kınalı Ah Kınalı”, “Vah Kınalı” ve “Grand Majestik Gazinosu” adlı oyunların perde arkasında gerçekleşen yaşanmışlıklar, söyleşi boyunca Berberyan’ın eşsiz yorumları eşliğinde tekrar can buldu. İlk yönetmenlik deneyimlerinde kadın olmasından dolayı ön yargılarla karşılandığını ancak oyunların sahnelenmeye başlaması ve büyük bir yankı uyandırması sonucunda herkesin kendi tabusunu yıkarak tebriklerini ilettiğini belirten Berberyan’ın konuk olduğu canlı yayında, sanata adanmış önemli kimliklerin zorlu süreçlerden geçmiş olmalarına rağmen kaliteden ödün vermeden üretmeye devam ettiklerine tanıklık etmiş olduk.
...
Makalenin devamını dijital ve basılı dergimizden okuyabilirsiniz. Paros Dergisini anlaşmalı bayilerimizden ya da web sitemizden online olarak satın alabilirsiniz.
Online Dergimizi Satın Almak İçin - Online Dergi
Size En Yakın Bayi İçin  - Bayilerimiz