Bozkır kasabasından yeşil bir rüyaya: Eskişehir

73 Okunma
Gezmeyi kim sevmez ki? Hele gezdiğiniz grup sizi bir aile gibi kucaklıyorsa, geçirdiğiniz birkaç gün hayatınızın en unutulmaz anıları arasına girmeye aday olur. Paros ve Bubble Turizm ile gezmek de artık benim için hem vazgeçilmez bir heyecan hem de müthiş bir anı festivali halini aldı. Doğu ve Güneydoğu ziyaretlerimizden sonra yeni anılar biriktirmek için bu sefer rotamızı biraz daha batıya, ülkenin göbeğine doğru çevirerek yeşilliğiyle ve modernliğiyle adeta parıldayan Eskişehir’i gezdik.
 Sabah erken saatlerde otobüs yolculuğuyla başlayan maceramızda ilk molamızı Pamukova’da kahvaltı ile gerçekleştirdik. Kahvaltımızın ardından iki saatlik bir yol daha katederek basında sıkça Avrupa şehirleriyle kıyaslanan ve Türkiye’nin en yaşanabilir şehirleri arasında ilk sıralarda yerini alan Eskişehir’e vardık. Şehre girdiğimiz an gerçekten de bugüne dek Eskişehir için yapılmış olan güzellemelerin hepsinin de fazlasıyla doğru olduğunu gördük.
 Tarihi MÖ 3000’li yıllara dayanan Hititler, Frigler, Lidyalılar gibi birçok farklı uygarlığa ev sahibi yapan Eskişehir’deki ilk durağımız, şehrin sembollerinden biri olan, 60’lardaki yerli araba rüyasının günümüze ulaşmış tek örneği “Devrim Arabası”nın sergilendiği Tülomsaş Fabrikası oldu. Türkiye’nin ilk yerli otomobili “Devrim”i, sadece 129 günde yapıldığı yer olan Tülomsaş Fabrikası’nda yakından görmek gerçekten de çok etkileyiciydi. Bu kısa ziyaretimizden sonra Porsuk Nehri kıyısından geçip Eskişehir’in eski halini çok iyi bir şekilde temsil eden Odunpazarı’na gittik.
 UNESCO tarafından Dünya Mirası Geçici Listesi’ne alınmış olan Odunpazarı, tipik Osmanlı evleri, sıcak insanları, mini butik dükkânlarıyla bana oldukça ilgi çekici geldi. Sevimli evlerin yan yana dizildiği dar sokaklardan yürüyerek Kurşunlu Camii ve Külliyesi’ni, Türkiye’nin ilk cam sanatları müzesi olan Eskişehir Çağdaş Cam Sanatları Müzesi’ni ziyaret ettik. Devamında dünya rezervinin çok büyük bir kaynağının Eskişehir’de bulunduğu lületaşının, pipodan tespihe kadar bin bir farklı role bürünmüş halinin satıldığı tezgâhları geçerek, lületaşından yapılmış olan eserlerin sergilendiği Atlıhan’daki lületaşı atölyelerini gezdik.
Yazının devamını basılı ve digital dergimizden okuyabilirsiniz. Paros Dergisini anlaşmalı bayilerimizden ya da web sitemizden online olarak satın alıp okuyabilirsiniz.