Dijital moda haftaları

46 Okunma
 Pandemi, mart başında dünyayı etkisi altına almaya başladığında sektörde en çok konuşulan konulardan biri, tam da o döneme denk gelen moda haftalarıydı. “Moda haftaları nasıl devam edecek?” Ve şimdi koca bir sezon geçti. Moda haftaları kaldığı yerden devam ediyor: Dijital olarak. Bunu küçük bir format değişikliği olarak düşünün. Covid- 19’un hızlandırdığı dijitalleşme çağında böyle bir hamle kaçınılmazdı. Ortaya çok yaratıcı işler çıktı. Misal Moschino’nun kuklaları ve Jonathan Anderson’ın kağıt bebekleri. Hepsi de şapka çıkartılacak işlerdi. Moda haftalarının dijitalleşmesi aslında sektörde başka bir sorunun gündeme gelmesine neden oldu:
 “Moda haftaları kimler için yapılıyor?” Satın almacılar için mi, ortalıkta salınmak isteyen influencer’lar için mi, sezon boyunca yaptıkları işlerin alıcı bulmasını isteyen tasarımcılar için mi, yoksa seçtikleri defile mekanlarıyla sosyal medyayı “patlatmak” isteyen kurnaz markalar için mi? Bu soruya genel geçer tek bir yanıt vermek çok zor. Çünkü bu sorunun cevabı, markaların ve tasarımcıların kendilerini konumlandırmak istedikleri yerle doğrudan orantılı. Peki, bundan sonra ne olacak? Moda haftaları dijitalde mi devam edecek yoksa fiziksele dönecek mi? Bu soruya da aslında bizzat tasarımcılar yanıt vermeli. Bazı markalar, geleneksel formüller ile bazıları ise dijital hamleler ile kendi hedef kitlelerini yakalıyor. Güzel haber şu: Artık sadece fiziksel defilelere bağlı değiliz. Herkesin istediği zaman kullanabileceği alternatif bir yol ile tanıştık. Konu moda olduğunda, unutmamamız gereken noktanın şu olduğunu düşünüyorum: Moda dediğimiz şey, aslında bize zamanın ruhunu hissetirmeli. Ve dijital defileler bunu fazlasıyla hissettiriyor.

Paros Dergisini anlaşmalı bayilerimizden ya da web sitemizden online olarak satın alabilirsiniz.
Online Dergimizi Satın Almak İçin - Online Dergi
Size En Yakın Bayi İçin  - Bayilerimiz