İstanbul’un taksi sorunu büyüyor

308 Okunma
 Nüfusu her geçen gün artan İstanbul’da, taksi sorunu da inanılmaz bir boyuta erişti. Gittikçe artan turizm hacmi ve pandeminin toplu taşımayı riskli kılması, İstanbul halkının en önemli gündelik problemleri arasına taksi ve taksici sorununu da ekledi.
 Uber mobil uygulamasının “haksız rekabet” oluşturduğu gerekçesiyle yasaklanması, taksiye alternatif oluşturacak taşıtların ortadan kalkmasına neden olduğundan rakipsiz kalan taksiciler, artan talep doğrultusunda müşteri seçer oldu. İlk tercih ise yabancı turistler.
 İlk tercih ise yabancı turistler. Taksiciler, yolcu almayı reddederken gerekçe olarak çoğunlukla trafik yoğunluğunu sebep gösterir olsalar da, başlıca sebepler arasında ücretlendirme memnuniyetsizliği ve uzun mesafelerin tercih edilmesi yer alıyor. Bu konuda büyük bir kargaşanın yaşandığı İstanbul’da taksi bulmakta zorlanan halk, karşılaştıkları kaba davranışlardan da oldukça şikayetçi. Nüfus patlaması yaşayan İstanbul’a yerleşen yabancı sayısının artması, şöförlerin turistleri yerli halka tercih etmesi, İstanbullulara mağduriyet yaşatan etkenleri de katladı.
 1998’DEN BERİ TAKSİ SAYISI ARTMADI
Taksi sorununun sebebinin taksi sayısı azlığı olduğunu düşünen İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), Ulaşım Koordinasyon Müdürlüğü vasıtasıyla bu sayıyı artırmayı amaçlıyor. Ancak bu tasarı Ulaşım Koordinasyon Merkezi (UKOME) tarafından 8. kez reddedildi. İstanbul’da 17 bin 395 taksi bulunuyor ve 50 binden fazla şoför vardiyalı olarak hizmet veriyor. Bu sayı 1998 yılından beri artmadı.
Paros Dergisini anlaşmalı bayilerimizden ya da web sitemizden online olarak satın alabilirsiniz.
Online Dergimizi Satın Almak İçin - Online Dergi
Size En Yakın Bayi İçin  - Bayilerimiz