Karantina sonrasında hafiflemek için 5 ipucu

125 Okunma
 Üç aylık yoğun bir izolasyon maratonundan yeni çıktık ve yavaş yavaş normalleşmeye başlıyoruz. Evde olma sürecinde kilo kontrolünde bir çoğumuz zorlandık. Günlük rutinimiz dışına çıkıp mutfakta yaratıcılığımızla oyalanma gayretine girdik. Bu dönemde hareketlerimiz de eskisi gibi olamadı ve ister istemez kısıtlandı. Şimdi ise kaçırdığımız baharı yeniden yaşamaya başlayacağız ve elbette en büyük arzumuz yeniden kavuştuğumuz baharın etkisiyle hafiflemek. Bunun için sihirli bir formül yok ama en büyük sihirli formül yine bizim içimizde. Size ve bu kararlılığınıza destek olacak birkaç küçük ipucu paylaşmak istedim.
 1 - Su içelim, bol bol su!
 En sevdiğiniz cam bardağınız her zaman masanızda, yanı başınızda dursun ama güzel dursun diye değil, gün içerisinde doya doya keyifle su içelim diye. Yetişkin bir kişi günde yaklaşık 1,5-2 litre su içmelidir. Su içmenin kilo vermede etkisi çoktur özellikle yemeklerden yarım saat önce büyük bir bardak su içmemiz kilo vermemize yardımcı olacaktır. Su içmek sıkıcı geldiğinde ise onları eğlenceli hale getirmek bizim hayal gücümüze kalmış, içerisine sevdiğiniz bir meyveyi doğrayabilir veya nane gibi hem güzel bir tat hem de ferahlık katacak küçük dokunuşlar yapabilirsiniz.
 2 - Doğru karbonhidrat eşittir Hayalimizdeki vücut
Hamurdan vazgeçemiyor musun? Ben de!! Beyaz un, makarna, eklenti şeker gibi birçok rafine karbonhidrat içeriğindeki yararlı besinler ve lifler çıkarılır, bu yüzden bize bol kaloriden başka sunduğu hiçbir şey yoktur. Canımız yine de böyle şeyler yemek istemiyor mu? Evet istiyor. Bu krizlerimizi, bir tam buğday lavaş ekmeğine domates salçası kekik, biraz peynir biraz zeytinle üstüne ve bol roka yaprakları ile İtalyanların en lezzetli pizzalarıyla rekabet edecek sağlıklı alternatiflerle atlatmamız çok basit ve lezzetli.
 3 - Kötü gün dostu sebzeler
Özgürce ve bol bol bir şeyler yemek istiyorsanız tam olarak doğru noktadasınız çünkü sebzeler düşük kalorileriyle bizim en büyük destekçilerimiz. En yeşil her zaman en güzeli tabii ama sadece izlemek için değil lezzetlerini birbirine karıştırıp yaratıcılığımızı da kullanmak için. Turplu bir roka salatası görsel bir renk şöleni olduğu kadar A, C ve K vitaminlerinin de deposu. Tek başına çok sevmediğimiz bazı yeşillikleri birbirine karıştırmak sağlıklı lezzet keşifleri olabilir.
 4 - Ani acıkmalar düşmanımız olmasın
Yoğun günlerimizde bazen öğünlerimiz atlamak zorunda kalabiliyoruz. Böyle durumlarda yanımızda bulunduracağımız sağlıklı atıştırmalıklar bizi sağlıksız alternatifleri tüketmekten kurtaracaktır. Yazın gelmesiyle birlikte havalar iyice ısınıyor ve bu sıcakta ayran harika bir ara öğün seçeneği olacaktır. Salatalık, nane, tere aklınıza ne gelirse cesaretle karıştırın. Emin olun en yaratıcı kişisel yaz kokteyllerinden birini keşfetmeniz işten bile değil.
 5 - Haftada 1 gün kemerleri gevşetelim
Kilo verirken yeni alışkanlıklar edinmek ve bunları devam ettirmek hep zorlamamış mıdır bizleri? Bu süreci daha kolay atlatabilmek için haftada 1 öğün kendinizi özgür bırakın. Yiyeceğiniz bir dilim pasta sizde stresli bir iş gününden sonra çimlerde uzanmış etkisi yaratacaktır ve haftanın geri kalanı için motivasyonumuzu arttıracaktır. Hedeflerimizi her zaman gerçekçi seçmeliyiz, özellikle kilo verirken. Diyet yaptığımızda çoğu zaman başarısız oluruz veya verdiğimiz kiloların çoğunu geri alırız. Burada asıl yapmamız gereken sadece kilo vermeye odaklanmak yerine hedefimizi sağlıklı beslenme gibi bir başka yöne çevirmek. Sağlıklı beslenme alışkanlığının hayatınızın bir parçası olması beklediğinizden uzun sürebilir cesaretinizi kaybetmeden devam edin. Sadece kilo vermek için değil, daha sağlıklı, daha mutlu ve zinde bir insan olmak için yiyin.

Paros Dergisini anlaşmalı bayilerimizden ya da web sitemizden online olarak satın alabilirsiniz.
Online Dergimizi Satın Almak İçin - Online Dergi
Size En Yakın Bayi İçin  - Bayilerimiz