Lokantacılığın Maestro’su: Pandeli

256 Okunma
Medeniyet, hızlı yaşam, kolay para kazanma hevesi, zaman yetersizliği, kaliteyi düşüren göçler, hepsinin etkisi oldu yemek kültürünün de bozulmasında... Yakın tarihimizden anımsayacağım İstiklâl Caddesi’ndeki Abdullah, Rejans, Bahçekapı- Eminönü- Sirkeci’nin tüccarlarına hitap eden Konyalı, Ege Lokantası ve nihayet Pandeli. Teker teker yok olan gastronomi tarihimizin mihenk taşları, mutfak kültürümüzün mimarları. Konyalı son demlerini yaşıyor. Rejans ile konumuz Pandeli’nin ise ne yazık ki adı kalmış yadigâr!
 KAYBOLAN LEZZETLER
Yeni açılan trend bir yerdi, hadi adını vermeyeyim, kapandı gerçi ama zaten tahmin edeceksiniz. Teşvikiye’de Armani’nin yanındaydı. Çift vardiyaymış, saat 22.00’ye yer ayırtmıştık, geçmiş zaman. Bir kere randevumuzu not almamışlar, atlanmış, ancak 23.00’te bir yerlere oturttular, sommelier de tutmuşlar havası olsun diye, adam Fransızca servis veriyor, sanki herkes Fransızca biliyormuşçasına. “Biz şarap içmeyeceğiz” deyince gitti, bir daha içki servisine gelen yok ama ben uyarınca, “Monsieur şarap içmeyeceğinizi söyledi, madame.” “Peki biz ne içeceğiz?” dedim. Hemen kıvırdı “Ne içersiniz madame?” Sipariş veriyoruz, o kalmadı, bu kalmadı. Bir kere iki vardiya yapıyorsan, müşteriye kalmadı demek lüksün yok! Yemekler vasat, dessert kısmına hiç girmeyeyim, fiyatı beş yıldız, çıkınca arabamızı da bulamadık çünkü vale ilgilenmeyince trafik çektirmişti.
 Trip Advisor diye bir site var, hemen şikâyetimi yazdım, haftasında müesseseden cevap: “Yemeklerimizin damak zevkinize uymamasına üzüldük!” İzmirlilerin deyimi ile asfalyalarım attı! Haddini bilmezliğin uç noktası! “Bakınız, dedim, biz orta yaşın da üzerinde bir grubuz ve Restaurant değil, “Lokanta” kültüründen geliyoruz, damak tadı ile -ne versem yerler- arasındaki farkı iyi biliriz.”
 Buradan nereye mi varmaya çalışıyorum? Artık çoğu yeni ve lüks mekânların kalıcılık derdi yok. Müessesesini açıyor, bir sene kadar masrafını çıkarıp kâra geçiyor, sonra da kapılarını kapatıp, başka isimle devam... Öte yandan müşterinin de yemek kültürü bir yana, iyi yemeği algılaması yok. Ne versen yer seviyesinde.

Makalenin devamını dergimizden okumaya devam edebilirsiniz. Paros Dergisini anlaşmalı bayilerimizden ya da web sitemizden online olarak satın alıp okuyabilirsiniz. 
Online Dergimizi Satın Almak İçin - Online Dergi
Size En Yakın Bayi İçin  - Bayilerimiz