Mindfulness Kuru Üzüm Deneyi

44 Okunma

 Zihnimiz çoğu kez birçok düşünce tarafından istilaya uğramıştır. Gelecek plan proje ve tasarılar, geçmiş hesap, analiz ve tasaları... Zihni şu ana ve anı hissetmemizi sağlayan duyulardan gelen verilere yoğunlaştırmaya mindfulness deniyor. Güçlü bir farkındalık ve varoluş hali... Zihni şu ana öncelikle nefese odaklayarak içinde olanlara odaklanmak günümüzde bir iyileşme terapisi olarak dahi kullanılıyor. İçimizdeki hisler elbette etrafımızda gelişen olaylardan etiklenebilir, terapi buna kabul gösteriyor, çevremdeki olaylar bendeki tezahürleri ile fark ediliyor. Duygularım, hislerim, şu anım varoluşum.
 Deniz kenarında otururken uzakta ilerleyen bir yelkenlinin kendisinden çok o görüntünün bende yarattığı hisse ve duygulara odaklanmak. Zihni tam ve bütünlük içinde dopdolu bir kıvama getirmek. Kendimize dönük bir doluluk.
 Yaz ayları zihninizi doğa ile doldurmak için çok uygun. Açık hava, deniz, rüzgar, gözyüzü tam olarak hissedilmek üzere etrafımızda bizi bekliyor. Güzel görüntüler, hisler, kokular, sesler, tatlar... Bir ada turu, çeşit çeşit yabani otların kokusuyla, tüm gün gölgede kalmış bir kavşağın serinliğiyle, leyleklerin kanat çırpmasıyla zihnimizi doldurabilir... Bir yelken hava dolarken, dalgayla savrulurken, sıçrayan suyun tuzu ve yumuşaklığıyla zihnimizi o ana kilitleyebilir. Sonbaharda, yerdeki yaprakların kuruluğu, renklerin geçişi, yeni kokular ve rüzgar zihni odaklayabilir.
 Mindfulness bir yetenek değil geliştirilebilir bir beceri ve bu yönüyle dikkate almaya değer. O anın hislerine odaklanmak, mevcudiyet... Gelecek ve geçmişte boğulmadan kaybolmadan anın tam olarak farkına varmak. Elbette insan sürekli bu halde yaşamaz yaşayamaz ama arada durmak yavaşlamak ve hissetmek zihin ve ruh için güzel egzersizler.
 Özellikle şehir hayatı, kalabalık, yoğun ve hızlı geçişler çoğu kez insan doğasını zorlayacak nitelikte. Biraz yavaşlamak anı yakalamak sürekli hareket eden bedenimizin hızına zihnimizi de yetiştirmek için faydalı bir çalışma olabilir. İnsan yürüme hızından daha hızlı hareket edebildiğinden beri, zihnini bedeninin hızına alıştırmaya çalışıyor. Geçişler ani ve çeşitli. Aynı gün içinde birbirinden 180 derece farklı kodları ve normları olan ortamlarda bulunup hızla ayak uydurmaya çalışıyoruz. Eskisinden çok daha fazla kişi ile aynı gün içinde görüşüp her asımda yeni bir uyumlanma yapmamız gerekiyor. Tüm bu hareketin arasında durup derin bir nefes almak olduğu yere zamana ve duruma odaklanmak hiç de fena bir fikir değil.

Paros Dergisini anlaşmalı bayilerimizden ya da web sitemizden online olarak satın alıp okuyabilirsiniz. 
Online Dergimizi Satın Almak İçin - Online Dergi
Size En Yakın Bayi İçin  - Bayilerimiz