OKUYAY Platformu çalışıyor

44 Okunma

 İnsanız. İnsanın en temel içgüdüsü hayatta kalma içgüdüsüdür. Evde kaldık. Çareler üretmeye, çözümler bulmaya yöneldik. Alışkanlıklarımızın sıralaması bozuldu. Olağanüstü durumlar sıkı özkontrol ister. Dijital uzayda salınan ve akıllı telefonlarımızın ekranlarına sembollerini sabitlediğimiz sosyal medya platformları hepimizin imdadına yetişti. Küçük büyük herkesi en basitinden bir ekmek tarifiyle oyaladı. Bazıları için farklı dünyaların kapıları açıldı. OKUYAY Platformu ‘evdeyimokuyorum’ etiketiyle yüksek sayıda takipçinin gündelik hayatına motivasyon sağlayacak şekilde okuma kültürü üzerinden tasarlanmış bir kampanyayı pandeminin ilk günlerinde devreye soktu; #evdeyimokuyorum kampanyasıyla gündemi iyi takip ederek, planlı programlı içerikler üreterek, güçlü bir ekiple beyin fırtınası yaparak son kullanıcıya ulaştı, onu da dahil ederek interaktif bir ilişki sağladı.
 Bu süreçte OKUYAY KONUŞMALARI-7, pandemi günlerinde sosyal medyanın okuma kültürüne etkilerini ve katkısını tartışmaya açtı. Kitap okuma alışkanlığımıza ne oldu? Sosyal medya kitaplarla ilişkimizi nasıl etkiledi? Pandemi esnasında ülkemizde ve dünyada sosyal medyada okumaya dair neler yapıldı? Sosyal medyadan kitap tavsiye etmek, kitap okumak ve kampanya yapmak okuma kültürüne katkı sağlıyor mu?
 15 Mayıs Cuma günü 80’den fazla izleyicinin katıldığı, moderatörlüğünü proje sektörel uzmanı Sevengül Sönmez’in üstlendiği online panelde OKUYAY Platformu tüm bu sorulara yanıt aradı, neler yapılabileceğini farklı açılardan ele aldı ve derneğin sürdürdüğü çalışmaları anlattı.
 Katılımcılardan TYB Genel Koordinatörü Ebru Şenol, pandemi sürecinde OKUYAY Platformu’nun #evdeyimokuyorum kampanyası hakkında bilgiler aktardı. Görsel tasarıma da ağırlık verilen ve içeriği; evde okumak için neler yaparsınız sorusu ile genişletilen kampanyada takipçilerin bir dakikalık okumalar yaptığı videolar yayınlandı. Mümkün olduğu kadar çok sayıda kullanıcıya ulaşmak ve kampanyayı genişletmek için basın bültenleri, sosyal medya hesapları, televizyon ve radyoda canlı yayınlar düzenlendi. OKUYAY platformunun sosyal medya hesaplarını profesyonel olarak yöneten Arslan Başay #evdeyimokuyorum kampanyasının çok yüksek paylaşım aldığını, bunun önemli bir başarı göstergesi olduğunu vurguladı. Bunun nedenlerinden birinin, #evdeyimokuyorum etiketi gerçekten kitap okumaktan hoşlanan ve etrafına da kitap okutmak isteyen ve kitaptan beslenen insanların ortak noktası haline getirecek kullanıcıları bir araya toplamak işleviyle örtüşmesi.
 ...

Makalenin devamın dijital ya da basılı dergimizden okumaya devam edebilirsiniz. Paros Dergisini anlaşmalı bayilerimizden ya da web sitemizden online olarak satın alabilirsiniz.
Online Dergimizi Satın Almak İçin - Online Dergi
Size En Yakın Bayi İçin  - Bayilerimiz