maralfuchs@gmail.com
Beyoğlu İstiklâl Caddesi’ni adımlarken çocukluğumda rastladığım pek çok tiyatro, sinema, lokanta ya da mağazanın artık yerinde olmadığını fark etmek içler acısı.
İstanbullu Rumlar, 1964 yılında ceplerinde 20 Dolar, ellerinde 20 kiloluk valizlerle tüm yaşamlarını geçirdikleri ülkeden koparılıp bilinmez bir yolculuğa çıkarıldı.
Haliç’e hâkim konumuyla, 19. yüzyıl mimarisinin en görkemli yapılarından, Kırmızı Okul adıyla da bilinen Fener Rum Lisesi, tüm ihtişamıyla yıllara meydan okuyor.
Dr. Berken Döner moderatörlüğünde, tarihçi Hanriet Basoğlu’nun konuşmacılığını üstlendiği söyleşinin konusu “Geçmişten Günümüze Kuzguncuk” idi.
Make-A-Wish Türkiye -Bir Dilek Tut Derneği’ni, sevgili arkadaşım Özlem Altay Özen’in Genel Müdürlüğüne atanması ile birlikte yakından tanıma şansım oldu.
Bir dönem medeniyetlerin buluşma noktası olan bu topraklarda hüküm sürmüş uygarlıkların izlerini görmek hepimizi etkiledi.
Yeniköy Panayia Rum Ortodoks Kilisesi Vakfının düzenlediği 6. Theotokia Kültür Festivali, Eylül ayında da yoğun ilgiyle izlendi.
İstanbul Kitaplığı çalışmaları 1986 yılından itibaren başladı ve Çelik Gülersoy’un 40 yılda topladığı koleksiyonun ilk kataloğu 1988 yılında hazırlandı.
Kültürel mirası korumanın en iyi yolu onu duyurmak ve ona erişebilmeyi kolaylaştırmaktır.
Belge, tek başına tarihi bir gerçek değildir, ancak tarihi kaleme almak isteyenler için en önemli araçtır.
Her yıl Meryem Ana’ya ithafen düzenlenen Theotokia Kültür Festivali’nin altıncısı, 4 Ağustos’ta, Ekümenik Patrik Bartholomeos’un riyasetinde akşam duası ile başladı.
“İkindi vaktinde” veya “ikindiye ait” anlamına gelen Apoyevmatini, 12 Temmuz 1925 tarihinde günlük gazete olarak kuruldu.
Ortodoks mimarisinin tarihi eserleri arasında yer alan Vlahsaray Panayia Paramithia Rum Ortodoks Kilisesi bir ilke ev sahipliği yaptı.
Mitoloji ve sanatta önemli bir yere sahip olan Yunuslar, günümüzde varlığını sürdüren pek çok ülke ve ulusun da sembollerinden biridir.
Sivas’ta 2 Temmuz 1993’te Madımak Oteli’nde yaşanan katliamın üzerinden 31 sene geçti.
70 senelik foto muhabirliği kariyerinde sayısız İstanbul manzarasını dağarcığımıza kazıyan, namıdiğer “İstanbul’un Gözü” Ara Güler, “Kumkapı Balıkçıları”
Kültür Bavulu sosyal medya hesabı ve bu hesabın sahibi Arkeolog ve Müze Eğitmeni Yeliz Çetindağ ile tanışıklığım tamamen tesadüf eseri...
Burcu Çimen ve Didem Yazıcı küratörlüğünde Yapı Kredi Kültür Sanat tarafından açılan, 11 Ağustos 2024 tarihine kadar sürecek “Bugünü Resmetmek” sergisi
Anadolu Yakası’nın güzide renklerini barındıran Kuzguncuk semti, neden aramaksızın ziyaret edebileceğim, nostaljik bir kaçış noktası benim için.
Tablo restorasyonu ve konservasyonu konularında uzman arkadaşım Zeynep Muazzez Gökçaylar’ın, Nisan 2024’de hayata geçirdiği Stüdyo Altı’nın Mayıs ayı konuğu, yazar Silva Özyerli’ydi.
Hafıza, yaşananları, öğrenilen konuları, bunların geçmişle ilişkisini bilinçli olarak zihinde saklama gücüdür.
İstanbul’un nabzının attığı İstiklal Caddesi üzerinde, barok stilin heybetli bir örneği Sismanoglio Megaro binası, bugünlerde Robert McCabe’in “Taştaki Şiir” sergisine ev sahipliği yapıyor.
Kuzguncuk Surp Krikor Lusavoriç Kilisesi, “Kültür ve Sanat Sohbetleri” başlığı altında başlattığı söyleşiler
2012 yılında İstos Film ve akabinde İstos Sahne hayat buldu. Yayınevi, Yunanca dili, müzik ve dans atölyeleriyle kuruluşundan bugüne kültürü görünür kılmayı başardı.